Uitleg

Je meldt je als volgt aan bij de ledenadministratie:

Lees eerst ons Privacy Policy en vul daarna het online inschrijfformulier volledig in. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat je inschrijving administratief is verwerkt. Je ontvangt dan een bevestiging van je inschrijving en een inlogcode voor de website en clubapp. Maak wel altijd eerst een reservering via de website of de clubapp voordat je gaat tennissen.

Seniorleden (vanaf het jaar dat ze 18 jaar worden) zijn verplicht bardienst te draaien. Er is een mogelijkheid deze af te kopen voor € 75.

Zie onze website en het informatieboek voor verdere informatie over onze vereniging.

Pasfoto

De pasfoto wordt gebruikt voor de ledenpas. Je kunt je pasfoto aanpassen in de clubapp. Als deze door de ledenadministratie wordt goedgekeurd, staat je nieuwe pasfoto meteen in de app. Op je ledenpas komt dan je nieuwe pasfoto te staan.

De pasfoto dient aan de volgende voorwaarden en kwaliteitseisen te voldoen:

• het bestandstype is JPG;
  • de verhouding breedte/hoogte is circa 3/4;
  • het formaat moet tenminste 300 bij 400 pixels zijn;
    de foto moet het lid voorstellen en dient recent, duidelijk en goed gelijkend te zijn;
  • de foto dient recht van voren en tegen een lichte, egale achtergrond genomen te zijn;
  • de breedte van het hoofd op de foto dient ongeveer tweederde van de fotobreedte te zijn;
  • beide ogen dienen zichtbaar te zijn, eventueel achter een bril met doorschijnende glazen, tenzij de drager kan aantonen dat donkere glazen om medische redenen noodzakelijk is;
  • het hoofd dient onbedekt te zijn, tenzij de aanvrager kan aantonen dat godsdienstige, levensovertuigelijke of medische redenen zich hier tegen verzetten, dan dient het gezicht duidelijk herkenbaar te zijn.

Pasjessysteem

Ieder tennis spelend LTC lid is ook lid van de KNLTB. De KNLTB pasjes zijn inmiddels gedigitaliseerd en zijn te vinden in de clubapp onder knop "meer". De KNLTB ledenpas is verplicht als je competitie speelt en vaak nodig als je bij een andere vereniging deelneemt aan een toernooi. Note, een pasje kan alleen worden aangemaakt indien je ook een foto hebt geupload in de clubapp.

Afmelden als lid

Afmelding als lid dien je per mail door te geven aan de ledenadministratie ([email protected]) vóór 1 december. Graag met opgave van reden. Indien je in het bezit bent van een parksleutel verzoeken we je deze in te leveren bij de ledenadministatie, waarna het borgbedrag op je bankrekeningnummer wordt teruggestort.

Meld je je na 1 december af, maar voor 30 januari dan zijn we genoodzaakt minimaal de bondskosten van € 25 in rekening te brengen. Meld je na 30 januari af zal de gehele contributie in rekening worden gebracht.

Parksleutel en sleutelborg

Bij de ledenadministratie is het mogelijk om een sleutel van het tennispark te bestellen. Hiervoor wordt een borg gevraagd van € 15. We willen de toegang tot het park zo veel mogelijk beheersen. Het is dus belangrijk dat alleen leden een sleutel hebben en gebruiken. Daarom betaal je € 15 borg voor de sleutel. We houden bij aan wie een sleutel is verstrekt. Je wordt verzocht de sleutel in te leveren als je je lidmaatschap beëindigt. Alleen dan krijg je de borg terug.  De sleutel geeft toegang tot het park via de poort aan de ingang en tot het clubgebouw via de voordeur (niet tot de kantine).

Betalen van de contributie

De contributienota ontvang je in februari van KNLTB Collect. In de email van KNLTB Collect kun je een betaalkeuze maken.  Je kunt via een link in de email betalen met iDEAL of je kiest voor automatisch incasso. Als je zelf geen keuze maakt, kiest het systeem na enkele weken zelf voor automatische afschrijving. De automatische afschrijving vindt plaats ongeveer 10 werkdagen nadat je de nota hebt ontvangen, dus begin maart.
Mocht je het desondanks niet eens zijn met deze afschrijving, dan heb je 45 dagen de tijd om een en ander te laten storneren.  Natuurlijk kun je ook met de ledenadministratie contact opnemen.
Junioren hebben de mogelijkheid om in 3 termijnen te betalen.

Restitutie van contributie

Het contributiejaar loopt van januari t/m december. Leden hebben geen recht op terugbetaling van contributie.