Toernooien 2021

Afsluittoernooi 2021

Op dinsdag 26 oktober vond het Afsluittoernooi plaats. Dit toernooi werd oorspronkelijk georganiseerd bij afsluiting van de clubcompetitie. Er waren dit jaar maar liefst 36 deelnemers die middels loting via de computer in iedere ronde aan een willekeurige partner gekoppeld werden, om in 3 rondes uit te maken wie de winnaar werd van dit toernooi. Na de 3 rondes waren er 6 deelnemers met 3 gewonnen partijen. Rond 17.00 uur waren de 3 rondes gespeeld en de prijswinnaars bekend.

De prijswinnaars:
1e  Martin Klerken  3 w. +20
2e  Geert v.d. Beele  3 w. +17
3e  Jac Lintjens 3w. +17

Buiten de prijzen vielen:
4e  Piet Bertrams  3w. +14
5e  Juergen Liebscher  3w. +13
6e  Jan Peeters  3w. +9

Alle bovengenoemde prijswinnaars ontvingen elk een mooi prijsje. Na de prijsuitreiking werd nog door alle aanwezigen lekker gesmuld van de heerlijke frietjes van de frietwagen van cafetaria ’t Hepke uit Koningslust. Rest nog een dankwoord aan de organisatie in handen van  Bep Manders, Marianne Bertrams, Piet Bertrams en Maril Gielen achter de computer.

Op de foto v.l.n.r. : Jac Lintjens, Martin Klerken, Geert v.d. Beele.

Open Boules Toernooi 2021

Op zaterdag 18 september werd het Open Boules Toernooi (OBT) gespeeld. Er namen 14 vaste koppels deel aan het toernooi die onderling in 3 rondes gingen bepalen wie de winnaar werd van dit toernooi. De organisatie had bepaald dat er max. 60 minuten per wedstrijd gespeeld ging worden. Na de 3e wedstrijd was de winnaar bekend. Er was maar 1 koppel dat alle 3 de wedstrijden wist te winnen. Winnaars van dit toernooi werden Geert v.d. Beele en Herman Janssen met 3w. en +17.

Eindstand prijswinnaars:
1e : Geert v.d. Beele/Herman Janssen  3w. +17
2e : Ria Clerx/Frans Clerx  2w. +13
3e : Martin Klerken/Jan Vaessen  2w.  +9

De toernooi winnaars ontvingen een Red Bull Max Verstappen verrassingspakket en nr. 2 en 3 ontvingen een levensmiddelen pakket. Al deze prijzen werden geheel gesponsord door Jumbo Maasbree. Waarvoor onze dank.
De wisselbeker gaat voor 1 jaar naar Geert en Herman. Als verrassing had de organisatie nog 6 prijzen beschikbaar die werden verloot onder de deelnemers die buiten de toernooiprijzen waren gevallen. Onder deze 6 prijzen enkele waardebonnen voor gratis autowasbeurten geschonken door Wiel Bivert van “de WasArena” in Venlo. Ook was er voor iedere deelnemer een zakje met 3 appels beschikbaar, geschonken door Dré Timmermans uit Maasbree.

Na de eerste ronde was er een pauze waarin genoten werd van de gratis beschikbaar gestelde vlaaien door een bakker uit Blerick. De heerlijke snacks na de wedstrijden werden geschonken door een Turkse slager uit Blerick. De organisatie had al deze artikelen bij elkaar “verzameld”.

De organisatie bestond uit Ria en Frans Clerx met Herman Janssen, geassisteerd door Joost Hegger achter de bar. Achter de computer zaten Maril Gielen en Martin Klerken. Waarvoor dank aan allen.

Op de foto van v.l.n.r. : Martin Klerken, Jan Vaessen, Herman Janssen, Geert v.d. Beele, Ria Clerx, Frans Clerx.

Schemertoernooi 2021

Op vrijdag 20 augustus namen 28 leden van Breetanque deel aan het jaarlijkse Schemertoernooi. Dit is een individueel toernooi d.w.z. dat iedere speler in iedere ronde een andere medespeler loot. Zoals de naam al zegt word dit toernooi in de avonduren en bij kunstlicht gespeeld. Er was door de organisatie bepaald dat er 3 rondes gespeeld gingen worden van max. 60 min. Na het spelen van 2 wedstrijden waren er nog 9 kanshebbers met 2 gewonnen wedstrijden. De derde ronde was een waar slagveld, want er vielen 6 kanshebbers af, dus bleven er 3 deelnemers over met 3 gewonnen wedstrijden.

De eindstand van de 3 prijswinnaars :
1)      Sef Gielen 3 w. +27
2)      Juergen Liebscher   3 w. +13
3)      Jan Vaessen  3 w. +10

De prijzen waren dit keer mooie levensmiddelen pakketten, gedeeltelijk gesponsord door Coop Maasbree. Riet was hiervoor op pad gegaan. In de pauze werden we getrakteerd op een heerlijk stuk Limburgse vlaai, gesponsord door bakkerij Broekmans. Ine had deze weten te bemachtigen. De welkome snacks na de wedstrijden werden ingekocht door Ine. Na de prijsuitreiking werden Martin en Jan nog verrast door Anny Sonnemans met een presentje als dank voor de werkzaamheden aan de nieuwe voorzetdeur van ons materialen huisje.

Met dank aan de organisatie die in handen was van Ine Wijnands, Riet Vaessen en Jan Vaessen. Achter de computer zaten Martin Klerken en Maril Gielen.

Op de foto v.l.n.r. :  Jan Vaessen, Sef Gielen, Juergen Liebscher.

Openingstoernooi 2021

Op donderdag 10 juni organiseerde Breetanque het Openingstoernooi 2021. Met dit toernooi word traditioneel ons zomerseizoen geopend. Dit keer was het een uitgestelde datum vanwege het Corona virus. In de pauze werd iedereen getrakteerd op een heerlijk stuk “Limburgse vlaai”, gesponsord door Jumbo Maasbree. Er melden zich dit keer 33 deelnemers. Deze werden via het computerprogramma aan elkaar gekoppeld om 3 wedstrijden te spelen deze middag.

Onder een prachtig zonnetje werd om 13.30 uur de eerste wedstrijd begonnen.Vooraf werd door toernooileider Annie Sonnemans medegedeeld dat er 3 wedstrijden gespeeld gingen worden en dat “op tijd” gespeeld ging worden nl. max. 60 minutenper wedstrijd. Na deze 3 wedstrijden bleven er 4 spelers over met 3 gewonnen wedstrijden. Dit waren:

1e: Jac Lintjens  3w. +27
2e: Maril Gielen  3w. +26
3e: Herman Janssen  3w. +20
4e: Juergen Liebscher  3w. +12

Helaas viel Juergen buiten de prijzen. De 3 prijswinnaars ontvingen een tuinlampje op zonne energie.

Na de wedstrijden konden we nog genieten van de hartige hapjes geserveerd door Annie Sonnemans, Trudy Hegger en Geert v.d. Beele, tevens de organisatoren van dit toernooi. Achter de bar stond Jan Peeters en achter de computer zaten Martin Klerken en Maril Gielen. Waarvoor dank.

Op de foto v.l.n.r. : Herman Janssen, Jac Lintjens, Maril Gielen.