Toernooien 2024

Breetanqu 1 kampioen regiocompetitie 2023-2024

Op donderdag 18 april 2024 werd Breetanque 1 gehuldigd als kampioen van de Regiocompetitie 2023-2024 (oktober 2023 t/m april 2024). Zij lieten PC Venlo 1 achter zich na een spannende strijd om de eerste plaats, ondanks het feit dat PC Venlo weer eens een keer de trukendoos had geopend. Zij hadden nl. 2 zéér ervaren spelers (Wim Peeters en Fred Bisschop) ingezet als invallers in hun eindstand bepalende teams. Omdat Venlo 1 in de laatste wedstrijd verloor met 5-4 van Baarlo 2 werd Breetanque 1 toch kampioen. Zij hadden nl. 4 wedstrijden meer gewonnen, 84 tegen 80. Iedereen was blij dat de gerechtigheid had gezegevierd.

Dit jaar namen 15 teams (5x PC Venlo, 3x De Kromme Herk Velden, 2x JBC Baarlo, 2x JBC Horst en 3x Breetanque) deel aan deze regiocompetitie die wordt georganiseerd door PC Venlo. Elk team bestaat uit 6 personen, en elk team is onderverdeeld in 3 doubletten. Alle wedstrijden werden in de hal van PC Venlo gespeeld, behalve de laatste wedstrijd werd gezamenlijk en gelijktijdig op de buitenbanen gespeeld.

Deze competitie werd team 1 op sterkte ingedeeld en de overige 2 teams door middel van loting. De samenstelling van de teams van Breetanque werd als volgt vastgelegd:

• Breetanque 1: Bep Manders + Trudy Hegger, Geert v.d. Beele + Theo Zelen, Riet Vaessen + Jan Vaessen
  • Breetanque 2: Annie Sonnemans + Martin Klerken, Harry Engels + Jan Duijf, Mary Thiede + Peter Thiede.
  • Breetanque 3: Fannie Jacobs + Gerda Bivert, Jan Peeters + Jürgen Liebscher, Maril Gielen + Sef Gielen.

De resultaten van de teams van Breetanque onderling:
Breetanque 1 - Breetanque 2: 7 - 2
Breetanque 1 - Breetanque 3: 8 - 1
Breetanque 2 - Breetanque 3: 5 - 4

Op de foto v.l.n.r. : Jan Vaessen, Riet Vaessen, Bep Manders, Trudy Hegger (met de
wisseltrofee), Piet Bertrams (invaller) Theo Zelen, Geert v.d. Beele.

Nog een woord van dank aan Anny Sonnemans en Bep Manders die hadden gezorgd voor de prijzen. Breetanque was dit jaar aan de beurt voor het verzorgen van de prijzen. Iedere deelnemer kreeg een prijs.

Breetanque Openingstoernooi 2024

Op dinsdag 2 april organiseerde Breetanque het Openingstoernooi 2024. Met dit toernooi wordt traditioneel ons zomerseizoen geopend. Er meldden zich dit keer 32 deelnemers. Deze werden via het computerprogramma wisselend aan elkaar gekoppeld om 3 wedstrijden van max. 50 min. te spelen deze middag.

Onder een ietwat lage temperatuur en regenachtig weer werd om 13.45 uur de eerste wedstrijd begonnen. Vanwege de kou en buien waren diverse deelnemers nog gekleed in winterse kledij wat de beweeglijkheid niet ten goede kwam. Na 3 wedstrijden bleven er 5 spelers over met 3 gewonnen wedstrijden. Ine Wijnands (3w. +17) en Peter Thiede (3w. +15) vielen helaas buiten de prijzen.

De prijswinnaars waren:
1 e : Jac Lintjens 3w. +22
2 e : Fien Peeters 3w. +19
3 e : Riet Vaessen 3w. +18

De 3 prijswinnaars ontvingen ieder een anjer arrangement in bloempot.

Na de wedstrijden konden we nog genieten van de hartige hapjes, geserveerd door de organisatoren.

De organisatie bestond uit Trudy Hegger, Annie Theeuwen en Martin Klerken. Achter de bar Jac Lintjens. De computer werd bediend door Wilbert v. Deursen. Dank aan allen.

Op de foto v.l.n.r. : Riet Vaessen, Jac Lintjens, Fien Peeters.

Winterboulen afsluittoernooi 2024

Op dinsdag 27 februari vond het 7e Winterboulen afsluittoernooi plaats in de hal van PC Venlo te Boekend. Traditioneel ter afsluiting van het spelen in de hal in Boekend. Er waren 32 deelnemers die middels loting via de computer in iedere ronde aan een willekeurige partner gekoppeld werden, om in 3 rondes uit te maken wie de winnaar werd van dit toernooi. Omdat we de hal gehuurd hadden tot 16.30 uur werden de 3 wedstrijden “op tijd“ gespeeld. Iedere
wedstrijd duurde max. 45 minuten en bij een gelijke stand mocht nog 1 extra méne gespeeld worden. Uiteindelijk bleven er 5 deelnemers over met 3 gewonnen wedstrijden. Rond 16.30 uur waren de 3 rondes gespeeld en de prijswinnaars bekend.

De prijswinnaars:
1 e Sef Gielen 3w. +29
2 e Frans Clerx 3w. +22
3 e Jan Duijf 3w. +21
Buiten de prijzen vielen:
4 e Juergen Liebscher 3w. +18
5 e Jan Vaessen 3w. +14

Alle bovengenoemde prijswinnaars ontvingen een mooi levensmiddelenpakket geschonken door COOP Maasbree. Waarvoor dank.

Bovendien ontvingen nog alle deelnemers een doosje Pringles.

Nog een woord van dank aan sponsor Bakkerij Broekmans Maasbree voor de ter beschikking gestelde heerlijke vlaaien. Deze werden smaakvol genuttigd tijdens de pauze.

Verder nog een woord van dank aan de organisatie die bestond uit Riet Vaessen, Jan Vaessen. Achter de computer Wilbert v. Deursen.

Op de foto v.l.n.r. : Frans Clerx, Sef Gielen, Jan Duijf

Breetanque nieuwjaarstoernooi 2024

Op dinsdag 9 januari vond het vijfde Nieuwjaarstoernooi plaats in de hal van PC Venlo te Boekend. Er waren 32 deelnemers die middels loting via de computer in iedere ronde aan een willekeurige partner gekoppeld werden, om in 3 rondes uit te maken wie de winnaar werd van dit toernooi. Omdat we de hal gehuurd hebben tot 16.30 uur werden de 3 wedstrijden “op tijd“ gespeeld.

Iedere wedstrijd duurde max. 45 minuten en bij een gelijke stand mocht nog 1 extra mené gespeeld worden. Uiteindelijk waren er 5 deelnemers met 3 gewonnen partijen. Rond 16.30 uur waren de 3 rondes gespeeld en de 3 prijswinnaars bekend. Het was een geslaagd toernooi.

De prijswinnaars:
1e Jan Vaessen 3 w. en saldo +26
2e Maril Gielen 3 w. +23
3e Anny Sonnemans 3w. +22

Buiten de prijzen vielen:
4e Peter Thiede 3w. +19
5e Riet Vaessen 3w. +18

De prijswinnaars 1 t/m 3 van de eindrangschikking ontvingen een mooi vogel voederpakket samengesteld door Riet Vaessen.

Een woord van dank aan de organisatie die bestond uit Riet en Jan Vaessen. Verder nog een woord van dank aan Wilbert v. Deursen achter de computer.

Op de foto v.l.n.r. : Anny Sonnemans, Jan Vaessen, Maril Gielen.