Protocol opdooi, vorst en sneeuw

Bij winterse omstandigheden worden onze tennisbanen in de gaten gehouden door enkele leden van de peetvaders.

We hanteren 3 verschillende scenario's:

• Bij opdooi: de banen zijn niet bespeelbaar
  • Bij vorst: er kan gespeeld worden
  • Bij sneeuw: de banen zijn niet bespeelbaar

Tijdens opdooi bepalen de betreffende leden van de peetvaders of de tennisbanen bespeelbaar zijn. Hiertoe worden de banen indien nodig dagelijks getest door een tennisbal te laten stuiteren. De bal moet minimaal 80% van zijn normale opstuit hebben om te mogen spelen. Deze test wordt op meerdere plekken op de tennisbaan uitgevoerd.

Opdooi: de banen zijn niet bespeelbaar

Tijdens de opdooi wordt bij de ingang van het tennispark eventueel een bord geplaatst dat de banen niet bespeelbaar zijn. In elk geval worden de netten naar beneden gedraaid en wordt op onze website en in de ClubApp een bericht geplaatst dat de banen niet bespeelbaar zijn. Wanneer de opdooi voorbij is wordt het bord weggehaald, de netten omhoog gedraaid en hierover een bericht op onze website en in de ClubApp geplaatst.

Bij vorst: er kan gespeeld worden

Bij vorst en geen sneeuw op de banen kan er zonder problemen getennist worden. De tennisbanen zijn goed bestand tegen lage temperaturen tot -25 graden Celsius.

Bij sneeuw: de banen zijn niet bespeelbaar

Als er sneeuw op de tennisbanen ligt zijn de banen niet bespeelbaar. Eventueel zullen de betreffende leden van de peetvaders de banen sneeuwvrij en bespeelbaar maken. In dat geval wordt hierover een bericht geplaatst op onze website en in de ClubApp.